Skanskas strategiska gåvor

"Så här gott hade jag inte trott att avfall kunde smaka (skratt)."
Det är en uppfångad kommentar från Business Arena i Umeå. Poängen med våra ”resurs- och avfallskakor” är inte att våra kunder ska ”smaka på avfall” även om vi gärna bjuder på ett höjt ögonbryn eller två. Det vi vill är att belysa att det som är avfall idag kan bli till resurs imorgon. Mycket handlar om att utmana gamla tankesätt och sanningar i den klimatutmaning som vi står inför. Det kakorna säger är egentligen: utmana, ifrågasätt, tänk nytt och tänk om! 

Katarina Anund, marknadskommunikatör, Skanska Sverige


På mässor vill man både synas och gärna få fram sitt budskap. Det har vi haft glädjen att få hjälpa Skanska med, de senaste åren. Att få kläcka idéer och utveckla koncept som Skanska kan prata om i sin monter och som hjälper dem att lätt komma in på årets tema. Besökarna i Skanskas monter har fått höra spännande historier och kunnat gå därifrån med påminnelse om det Skanska jobbar med. 


I år ville Skanska prata om att tänka nytt och tänka om, att även betrakta avfallet som en resurs. Det landade i att de bjöd på kakor bakade både på ”resurs” i form av kokta bönor och ”avfall” i form av bönspad. Varje besökare fick dessutom med sig en liten Skanskakasse hem med en kaka choklad, en förpackning kokta bönor och en broschyr med recept för att kunna ta tillvara hela innehållet i förpackningen.     

 

Ett par tidigare års koncept kan du läsa mer om här: Bönröret och Groddkassen.

Torstensson Art & Design, 08 - 765 35 90, info@torstensson.se, Mosstorpsvägen 18, 181 56 Lidingö
© 2020, alla rättigheter tillhör Torstensson. Webb av Sphinxly. CMS easyweb.